Op vrijdag 10 mei 2024 (de dag na Hemelvaart) organiseren de Sint Antonius van Paduaparochie en de Heilige Titus Brandsmaparochie een 1-daagse bedevaart naar Kevelaer. Deze stad ligt in Duitsland op slechts 6 kilometer van de Nederlandse grens. Een stad waar in 1642 aan marskramer Hendrick Busman door de Heilige Maagd de opdracht werd gegeven tot het bouwen van een kapel. De kapel is in de loop der tijd uitgebouwd tot een heiligdom. Jaarlijks bezoeken duizenden pelgrims Kevelaer.

Wij hopen deze dag met minimaal 60 mensen naar Kevelaer te gaan. De opstapplaats voor de Heilige Titus Brandsmaparochie is op Plein 1455 in Bolsward. Vanuit beide parochies zullen er pastores meegaan, Pastoor P. van der Weide en Zr. D. Brylak gaan in ieder geval mee.

Dit is het programma voor deze dag. Nb. Alle tijden zijn onder voorbehoud.

06.00 uur: Reisgebed
05.30 uur Pelgrims Bolsward aanwezig zijn
05.40 uur Vertrek Bus naar Sneek vanaf Plein 1455
05.55 uur Pelgrims Sneek aanwezig zijn in de St. Martinuskerk, Singel, Sneek.
06.00 uur Reisgebed (ong. 20 min) in St. Martinus, Sneek
06.30 uur Vertrek vanuit Sneek naar Kevelaer
Onderweg naar Kevelaer genieten we in Didam van koffie/thee met appelgebak
10.20 uur Aankomst in Kevelaer
10.40 uur: Gebed bij Genadekapel, en ontsteken bedevaartskaars.
11.00 uur: Eucharistieviering in de Biechtkapel
12.15 uur: Warme maaltijd in het priesterhuis
13.30 uur: Grote Kruisweg (Processiepark) of de kleine Kruisweg (Forum Pax Christie)
17.00 uur: Marialof in de Kaarsenkapel (met zegenen devotionalia)
18.00 uur. Vertrek uit Kevelaer
Rond 20.50 uur (Sneek) en 21.15 uur (Bolsward) zijn we weer terug bij de opstapplaats.

De kosten voor deze 1-daagse bedevaart zijn € 65,00Gaat u mee?

In deze kosten is het volgende inbegrepen:

• Reis met luxe touringcar
  • Heenreis: 2 kopjes koffie/thee met appelgebak
  • Warme maaltijd in het priesterhuis
  • Liturgieboekje en bijdrage bedevaartskaars

Ook misdienaars en acolieten worden van harte uitgenodigd om mee te gaan.

Zodra wij het aanmeldformulier van u hebben ontvangen, krijgt u van ons een mail waarin staat hoe u de € 65,00 aan de organisatie kunt overmaken. De aanmeldformulieren kunt u hier downloaden, maar liggen ook achterin de Sint Franciscusbasiliek, en zijn bij Boudien Janssen te verkrijgen.

Voor aanmelding en/of informatie kunt u contact opnemen met:

Klik hier voor het aanmeldformulier!

Werkgroep Kevelaer

Pastoor P. van der Weide