Op Aswoensdag, 17 februari, begint dit jaar de Veertigdagentijd. De periode van toeleven naar, je voorbereiden op het paasfeest. Als leden van de verschillende kerken in Bolsward, komen we ook nu weer bij elkaar in de “Vastenprik”. Elke vrijdagavond van 19 februari tot en met 26 maart komen we bijeen in het CONVENT (bij de Martinikerk), van 18.00 tot ongeveer 19.00 uur en op Goede Vrijdag 2 april van 17.30 tot 18.30 uur.
We gebruiken met elkaar, jong en oud, een sobere maaltijd door vrijwilligers voorbereid. Tijdens de maaltijd is er een kort liturgisch moment om ons te bepalen bij de weg die Christus voor ons gegaan is op weg naar Jeruzalem, door lijden heen, naar Pasen. En wat dat ons nu te zeggen heeft.
Elke avond is er een collecte, waaruit de onkosten betaald worden. Dit jaar gaat het grootste deel naar de hulp aan Haiti.
U bent allen welkom. Een of meerdere keren. En neem gerust vrienden en bekenden mee.
Om te weten op hoeveel gasten we kunnen rekenen graag telkens uiterlijk vrijdagmorgen opgeven bij de familie Ariesen. Groot kerkhof 2, tel 572470, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.