Zondag 17 april geeft mgr. De Korte de aftrap voor de voorbereidingen van de Wereldjongerendagen voor jongeren uit Noord-Nederland . De Wereldjongerendagen vinden deze zomer plaats van 7 tot 23 augustus en een grote groep jongeren uit het bisdom Groningen-Leeuwarden reist af naar dit grootste internationale geloofsfeest van de Katholieke Kerk. Ruim anderhalf miljoen jongeren uit de hele wereld ontmoeten elkaar en de paus in Madrid.

Voor de jongeren uit het bisdom Groningen-Leeuwarden start de voorbereiding op deze reis op Palmzondag in de Pauluskerk te Emmen. In een doorlopend middagprogramma van 13.00 tot 18.00 uur proeven de jongeren aan de verschillende facetten van de reis die het bisdom organiseert. Er zijn workshops zoals Spaans voor dummies, over het reisprogramma en over Theresia van Lisieux, de jongerenheilige bij uitstek.
Mgr. De Korte, bisschop van het bisdom Groningen-Leeuwarden, gaat met de jongeren in gesprek over het thema van de Wereldjongerendagen: ‘Geworteld en opgebouwd in Jezus Christus, standvastig in het geloof.’ De middag wordt afgesloten met een feestelijke Palmzondag-eucharistieviering met de parochianen van Emmen. En daarna zijn er tapas!

De bisdomreis naar de Wereldjongerendagen gaat via het Franse Lisieux en Lourdes en het Spaanse Zaragoza naar Madrid.

Programma Palmzondag 17 april 2011
Locatie: Pauluskerk, Meerstraat 2, 7815 XG in Emmen
Tijd: 13.00-18.00 uur
Voor jongeren tussen de 16 en 30 jaar (ook voor niet-deelnemers aan de WJD)