Naast de nieuwsgierigheid en de vreugde over de komst van de nieuwe pastores, ik denk daarbij ook aan die van onze oud-parochiaan Peter van der Weide naar Sneek, zijn er vaak vragen naar ònze plannen.

Pastor de Wolff zal, tot de komst van de nieuwe pastoor, als half-time pastor actief zijn. Op wisselende tijden en vooral in Workum. Mijn pensioen gaat per 1 januari in. Ik heb dan tien jaar in Zeist, naast mijn studie, catechese gegeven, daarna 15 jaar als pastoor in de Friese Zuidwesthoek gewerkt en ben komende september 15 jaar pastoor van Bolsward c.a. Mede omdat mijn gezondheid de laatste jaren te wensen overlaat, heb ik besloten met emeritaat te gaan. Omdat de nieuwe pastoor pas in februari naar Bolsward kan komen, heb ik aangeboden tot 1 februari de parochies van de Viersprong te blijven dienen. Mede omdat ik pas op 27 januari 65 wordt. Mijn verjaardag en afscheid vallen zo keurig samen rond Maria Lichtmis, het begin van de lente. Ik ga terug naar Franeker, de stad van mijn jeugd en heb een passende bovenwoning te huur aangeboden gekregen op de Groenmarkt, tegenover het Planetarium. Nog een half jaar hoop ik, in redelijke gezondheid, pastoor van de Hanzestad Bolsward c.a. te zijn om daarna plaats te maken voor een vitale jonge Pastoor.

Pastoor Van der Wal.