Uitnodiging jaarlijkse ontmoetingsbijeenkomst Omzien naar elkaar

Voor de groepen Omzien naar elkaar/ verliesverwerking van de parochies in Zuidwest Friesland en de Noordoostpolder. Ook andere bezoekersgroepen en wijkcontactpersonen zijn welkom!

De werkgroep Diaconie van de geloofsgemeenschap St. Michaël uit Woudsend nodigt jullie graag uit voor de jaarlijkse ontmoetingsbijeenkomst op dinsdag 7 februari 2023, 19.30 uur.

Thema:Afscheid nemen hoe doe je dat?

Inleider:Pastor Wiebe Mulder

Pastor Mulder is werkzaam in de Emmausparochie in de Noordoostpolder. Afscheid nemen hoort bij het leven. Het begint al bij de geboorte wanneer je de veilige moederschoot verlaat en een geheel nieuwe, vreemde wereld binnen- komt. Gaandeweg wordt die wereld vertrouwder, je hecht je aan anderen, je hebt elkaar lief, je wordt wijs door schade en schande, je wordt ouder. En eens zul je afscheid van elkaar moeten nemen, zul je elkaar verliezen. We zijn verliezers. Daar zal de inleider deze avond bij stil staan: verlieservaringen, afscheid nemen. Wat kunnen we hierbij voor elkaar betekenen? Welke soorten verlies zijn er en hoe kunnen we hiermee omgaan?

Ook zal pastor Mulder kort ingaan op de diocesane werkgroep partnerverlies waar hij sinds kort bij betrokken is, de ontmoetingsdagen die worden georganiseerd en het brievenpastoraat.

Programma:

De pastor zal een inleiding houden. Na de pauze gaan we verder met het onderwerp aan de hand van gestelde vragen. Aan het einde van de bijeenkomst gaan we afspreken welke groep de bijeenkomst voor volgend jaar gaat organiseren. Wil iedereen alvast nadenken over een thema voor volgend jaar? Dan inventariseren we dat en kan de volgende groep er mee aan de slag.In de bijlage bij deze uitnodiging vinden jullie het overzicht van afgelopen jaren. Onderwerpen welke al eens geweest zijn mogen best na verloop van tijd opnieuw aan bod komen.

Waar: Zalencentrum Sint Nicolaasga, Baron van Hardenbroekstraat 3.

Wanneer: Dinsdagavond 7 februari 2023

Aanvang: 19.30 uur

Opgave bij Anneke Hollander, tel. 06-24440918 of per mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Evaluatie:

De evaluatie van deze bijeenkomst vindt plaats binnen de diverse werkgroepen. De op- en aanmerkingen kunnen binnen twee maanden na de bijeenkomst gemaild worden naar pastor Annie Schothorst-Vos: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Zij draagt zorg dat er een verslag van komt en stuurt dat naar alle werkgroepen. Graag kort en bondig formuleren.

Graag tot ziens op dinsdag 7 februari!

Werkgroep Diaconie uit Woudsend en pastor Annie Schothorst-Vos