altMaandag 5 december is begonnen met de verbouwing van de pastorie om deze klaar te maken voor de komst van Pastoor Bultsma in februari. In de weken daarvoor is Pastoor Van der Wal druk bezig geweest met verhuizen naar Franeker, waar hij nu ook woont. Tot aan zijn afscheid eind januari zal Pastoor Van der Wal heen en weer reizen tussen Franeker en Bolsward.

Nu nieuwe foto's!

De pastorie wordt ook verbouwd om deze weer bij de tijd te krijgen en omdat er wat geschoven gaat worden met het gebruik van de ruimtes. Op de begane grond komen de werkkamers van de pastores en het parochiesecretariaat. Wat nu nog de pastoriezaal is, wordt de werkkamer van Pastoor Bultsma. Pastor Ten Wolde heeft haar werkkamer al aan de voorkant van de pastorie. Het parochiesecretariaat komt in de "oude" werkkamer van Pastoor Van der Wal, ook aan de voorkant. Met deze verhuizing komt de pastoriezaal te vervallen als vergaderruimte, maar hiervoor in de plaats komt de ruimte waar het parochiesecretariaat nu gevestigd is. Pastoor Bultsma krijgt zijn woonvertrekken op de eerste en tweede verdieping.

alt

Bij het slopen zijn de originele vakkenplafonds weer ontdekt achter de systeemplafonds en worden weer in ere hersteld.

alt

De hele verbouwing moet eind januari klaar zijn. Hou deze website in de gaten voor meer nieuws en foto's van de verbouwing!

Klik hier voor het hele fotoalbum van de verbouwing.