Tijdens de Palmzondagviering hebben de schoolkinderen van de St. Martinusschool samengewerkt met de parochie om de viering voor te bereiden. Samen met Pastoor Bultsma lazen kinderen het Passie verhaal voor. Ook hadden ze met hun leerkracht samen mooie voorbeden bedacht.

Tijdens de offerande werd een mooi lied van de Vastenactie gezongen. Veel kinderen waren met hun ouders naar de kerk gekomen en daar lieten ze hun mooie versierde Palmstokken zien. De vrijdag ervoor was op school hard gewerkt om 12 mooie Palmpasenstokken te maken. Namens de school en de parochie zijn die aan parochianen aangeboden en we hopen dat zij ze mooi vinden. We hebben veel enthousiaste reacties gehad en de hoop werd naar ons uitgesproken om vaker met elkaar samen te werken. Wat ons betreft wel! We willen de parochie Makkum en Pastoor Bultsma hartelijk bedanken voor het gastvrije ontvangst van de kinderen, ouders en leerkrachten. We hebben een bijzondere ochtend gehad en hopen dat we elkaar in de toekomst vaker zullen treffen. (Namens de leerkrachten van de St. Martinusschool Makkum).