Op zaterdag 18 mei a.s. om 18.00 uur besteedt de RKK in het programma Katholiek Nederland uitgebreid aandacht aan het project UitveRKKoren. Ankie Soolsma-Draaisma en Sjors Visser van het koor Joachim mochten hieraan deelnemen na auditie gedaan te hebben in januari.
Het doel van dirigent/presentator Wilfred Kemp was om uit parochiekoren uit heel Nederland stemmen met een ziel te selecteren. Hij stelde een koor samen dat in Rome in de Friezenkerk en in de Sint Pieter mocht zingen. Daar vonden twee bijzondere missen plaats, waarbij de zang verzorgd werd door het pasgeboren ensemble “UitveRKKoren”.
De ervaringen zijn dus op 18 mei om 18.00 uur te zien op Nederland 2. Op internet zijn via de facebook-pagina van mediapriester Roderick Vonhögen enkele voorproefjes te vinden in de vorm van foto’s en filmpjes.