Het Centrum voor de Sociale Leer van de Kerk (CSLK) organiseert in samenwerking met het Bonifatius Instituut (De Tiltenberg) voor de derde opeenvolgende zomer een Summer School voor studenten over de Sociale Leer van de Kerk, dit keer met als thema: Leiderschap en de sociale leer van de Kerk. De Summer school is op de unieke locatie van De Stal op de Kaag, aan de Kagerplassen.

Tegenwoordig wordt veel gesproken van een crisis in het leiderschap. Steeds meer maatschappelijke instituties worden ontdaan van hun aureool, zoals de bankwereld, de rechterlijke macht en al langere tijd, de politiek en het bedrijfsleven. Meer dan ooit is geïnspireerd leiderschap nodig. De samenleving vraagt om leiders die uitstraling hebben en een weg kunnen wijzen in een moreel verdwaalde wereld. In deze summer school gaan we ons verdiepen in het leiderschap en de sociale leer van de Kerk. In wat voor wereld leven wij? Wat betekent leider te zijn in deze wereld? Hoe kan de sociale leer hierbij inspirerend werken? We discussiëren aan de hand van presentaties van deskundigen en leggen in de workshops de relatie tussen theorie en de praktische toepassing . Daarnaast is er voldoende ruimte voor ontspanning en onderlinge discussies.
Jongeren van 20 - 30 jaar (HBO/WO niveau)  zijn van harte uitgenodigd hieraan deel te nemen.

Download hier de folder