Wat is er in Workum, Makkum en Witmarsum gebeurd? Lees hier verder!

Wel en Wee Workum.

We zitten nu al volop in de vakantietijd, het wordt een tijd van genieten. Voor de een ver weg misschien een ander misschien in de achtertuin. Genieten dus.
* Op 24 juni hebben de (klein)kinderen afscheid moeten nemen van Kornelis v d Leij bijna 88 jaar oud. Kees woonde in Mariënacker. Hij hoopte de zomer nog mee te mogen maken maar jammer genoeg liet zijn gezondheid dat niet meer toe.
Zaterdag werd zijn afscheid gevierd in een mooie gebedsviering, daarna vond zijn crematie plaats in Sneek. Wij wensen zijn (klein)kinderen veel sterkte bij dit verlies van hun lieve (schoon)hait en pake.
* Zondagmorgen om 09.30 uur was er een mooie openlucht viering op de Merk.
Het thema was.” Ik ga op reis en neem mee”. De jongeren van onze parochie hadden samen met die van de PKN kerk de voorbereidingen gemaakt. Pastor Nelleke ten Wolde en dominee Giel Schormans waren de voorgangers.
Met mooi weer en een volle Merk was dit een fijne viering.

* Op 12 juli geven Paul van Dijk en Lydia Altenburg elkaar het ja woord in de St Gertrudiskerk. Wij wensen hun een fijne dag en een mooie toekomst.
* Dan wensen we u allen mooi weer en een fijne vakantie toe. Onze zieken wensen we veel sterkte en U allen verder alle goeds.
                                                                De contactpersonen.

Wel en Wee Makkum
Op 19 juni is op 65 jarige leeftijd overleden Rob Elhorst, echtgenoot van Rita en vader van Arian en Yvonne en trotse opa van Danica. Het gemis van deze bijzondere man zal voor hen groot zijn. Wij wensen hen heel veel kracht en sterkte toe. Rita Elhorst meldt mij het volgende: "Ik wil alle parochianen van de St. Martinusparochie veel dank zeggen voor de aandacht die jullie in al de jaren van zijn ziekte aan hem hebben gegeven.
Hij voelde zich thuis bij onze parochiegemeenschap”.
Voor wie al op vakantie gaat of is hopen wij op een warme zomer want iedereen kan wel wat zon gebruiken, ook al blijf je thuis. Een fijne tijd toegewenst en een goede thuiskomst. Misschien moeten we ook even denken aan allen die om welke reden dan ook niet met vakantie gaan of kunnen, laten we hen niet vergeten.
Deze keer weinig nieuws te melden vanwege vakantie van diverse informanten!
Makkum

Avondrust:
De eerstvolgende Eucharistie is op maandag 5 augustus 2013 om 10.30 uur in de Tûnkeamer en de voorganger is Pastoor Bultsma. Vanaf 10.00 uur is er koffie. U wordt van harte uitgenodigd. Alle zieken thuis en in het ziekenhuis veel sterkte toegewenst. Voor u allen, liefde, geluk en gezondheid toegewenst.

Toos van As, tel. 232564,
Wel en wee Witmarsum

Het is weer vakantietijd en veel mensentrekken er weer op uit, jongeren zijn
geslaagd, daarmee feliciteren wij hen van harte en wensen hen een goede toekomst. Voor hen die het helaas niet haalden, zet hem op er komt een betere tijd. Kinderen die de basisschool gaan verlaten wensen we alvast heel veel succes op het voorgezet onderwijs.
Voor allen een fijne vakantie, als u erop uit trekt geniet van de schepping en elkaar zodat u weer nieuwe energie opdoet voor het komende jaar.
Zoals u ziet is er op 14 en 28 juli geen dienst in Witmarsum en zou bisschop G. de Korte naar Makkum komen, om de viering te doen. Helaas waar mensen werken worden er wel eens vergissingen gemaakt, zo ook op het bisdom. Zo was de agenda van de bisschop ingevuld dat hij elders moest zijn, en ook al ben je bisschop, op 2 plaatsen te gelijk zijn is nog altijd niet mogelijk. Daarom zal pastoor Bultsma dan voor gaan.
Op zondag 7 juli jl. werd dominee Flora Visser-Enkhuizen geïnstalleerd als Dominee van de Doopsgezinde kerk.
Dan wens ik u alle goeds, een hartelijke groet en Gods zegen.
Dhr. Fons v. Koppen is door een knieoperatie even uitgeschakeld, wij wensen hem
beterschap en sterkte toe.

Zr. Lambertina.