Diaconale Werkavond Vicariaat Fryslân-Noordoostpolder

26 oktober 2015
Zalencentrum St. Nyk,
van Hardenbroekstraat 3, St. Nicolaasga
Aanvang 20:00 uur (zaal open vanaf 19:45 uur).
De zorgzame samenleving verandert in een participatiesamenleving. Maar wat verandert er voor de kerken? Verandert er echt iets?De commissie Diaconie van het Vicariaat Fryslân Noordoostpolder besteedt op de jaarlijks studie-/werkavond aandacht aan de waarde(n) van het kerkelijk vrijwilligerswerk voor de Wet Maatschappelijke Ondersteuning en de participatiesamenleving. Vrijwilligers zijn hard nodig, maar waarvoor?
Gesproken wordt door Henk Meeuws, emeritus-docent van de Theologische Faculteit Tilburg en oud-voorzitter van het Landelijk Katholiek Diaconaal Beraad (LKDB) en door Nanne de Jong, coördinator van het Fries Samenwerkingsverband Uitkeringsgerechtigden (FSU). Zij zullen spreken over vragen als:
- Participeren  - doen de kerken dat niet al heel lang?
- Maar waarom? En hoe doe je dat dan goed?
- Wat gebeurt er nu eigenlijk achter het beleid?
- Waar zijn de grenzen van kerkelijke/diaconale presentie?

Uiteraard gaan de deelnemers met de sprekers én met elkaar in gesprek over hun vragen en ervaringen. Iedereen is welkom. Wij verzoeken u zich aan te melden bij de organisatie via tel: 0527 697256 of  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.