Digitale adventsretraite 2015:

Op zaterdagavond 28 november 2015 gaat de nieuwe digitale adventsretraite van de jezuïeten van start: Naar U gaat mijn verlangen. Ook in onze parochie kunt u mee doen. Er worden drie avonden georganiseerd om ervaringen met elkaar uit te wisselen. We komen bij elkaar op 10, 16 en 21 december in de Parochiezaal van de St.Franciscuskerk in Bolsward, van 20 tot 21.30 uur. Je kunt eens of steeds aanschuiven. Voor deze avonden wel graag even opgeven via het Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Aanmelden voor de digitale retraite gaat via www.ignatiaansbidden.org

WAT:

Elke dag krijgen de deelnemers een e-mail met gebedsmateriaal: enkele bijbelverzen met gebedssuggesties, geloofsimpulsen, citaten van kerkvaders en uit de ignatiaanse traditie alsook tips over hoe bidden. Hiermee kan je dagelijks tijd uittrekken voor gebed: thuis, in een kapel, op de bus, in de trein, wachtend op de tram enz. Alleen, of samen met anderen. Deze maal is er voor de bijbelteksten gekozen om aan te sluiten bij de dagelijkse lezingen van de Katholieke Kerk.
De retraite is geïnspireerd door de ignatiaanse spiritualiteit. De teksten werden speciaal geschreven door het team van de Oude Abdij in Drongen: Jan Christiaens, André Cnockaert sj, Walter Fabri sj, Wauthier de Mahieu sj, Pieter Van Petegem. Deze digitale retraites worden aangeboden via de website www.ignatiaansbidden.org en zijn een realisatie van het Platform voor spiritualiteit van de jezuïeten in de Lage Landen.

WIE:

In het voorjaar van 2015 namen 11.000 mensen deel aan onze digitale 40-dagenretraite. De meesten kwamen uit Nederland en Vlaanderen. Maar ook uit 96 andere landen schreven expats zich in. De talrijke reacties in het gastenboek en per e-mail tonen dat deze formule mensen echt helpt om dichter bij God te komen.

HOE:

De website en de e-mails zijn zo gemaakt dat zij makkelijk leesbaar zijn op smartphone en tablet. Met één druk op de knop kan je de teksten van je keuze uitprinten.
Deze retraites willen de digitale en fysieke geloofswereld dichter bij elkaar brengen. Daarom worden de deelnemers uitgenodigd om hun ervaringen te delen. Dit kan via het gastenboek. Ook worden in heel Nederland en Vlaanderen uitwisselingsgroepjes georganiseerd. Deelnemers kunnen ook zelf een groepje vormen in hun parochie, gemeente, gemeenschap, gebedsgroep, bijbelgroep, thuis enz. De website biedt hiervoor een eenvoudige werkwijze aan.

NU:

Inschrijven op de adventsretraite doe je door je e-mailadres op te geven via www.ignatiaansbidden.org.

KOSTEN:

Deze retraite is gratis.