"Het heeft Zijne Majesteit de Koning behaagd u te benoemen tot lid van de Orde van Oranje Nassau!"

Deze woorden klonken in de ochtend van 4 september jl. in het huis van Mieke van Vliet-Drost en haar man Nico in Makkum.

Omgeven door haar gezin, twee medewerksters van Avondrust en een afgevaardigde van de parochie ontving Mieke het lintje uit handen van locoburgemeester Bauke Dam, met name voor haar vrijwilligerswerk in zorgcentrum Avondrust Makkum en in de St. Martinusparochie Makkum, nu deel uitmakend van onzeHeilige Titus Brandsma parochie. In Avondrust was Mieke meer dan 40 jaar vrijwilligster. Formeel heeft ze in januari jl. afscheid genomen, toch kon ze het werk niet helemaal loslaten.

Begin augustus werden Mieke en haar gezin en velen met hen overvallen door de diagnose van een ernstige, onbehandelbare ziekte, waardoor zij ook van de ene op de andere dag moest stoppen met het vele vrijwilligerswerk dat zij voor de parochie en de geloofsgemeenschap deed.

Ook al vindt Mieke het niet nodig om een lintje te krijgen, wij kunnen niet anders zeggen dan dik verdiend en dank voor je enorme inzet!!! Mieke, Nico en gezin, van harte gefeliciteerd en sterkte, kracht en moed op jullie weg!

Naschrift (redactie): Helaas is Mieke al op 10 september 2024 overleden.